Importanta fotografiilor de produs

Fotografia de produs

In zilele noastre fotografia si video-ul de produs este un “must-have” celor ce doresc sa isi promoveze afacerile on-line. Asa ca cei mai multi apeleaza catre fotografi profesionisti pentru a le fotografia mai mult sau mai putin produsele ce doresc sa le ofere publicului tinta.

Un website cu fotografii de produs exemplare si cu un content bine pus la punct poate da lovitura pe piata vanzarilor online. De asemenea, exista si a2a categorie de client ai fotografiei de produs ce doresc sa isi afilieze produsele catre platformele e-commerce tip Emag, Amazon samd, acestea din urma cerand un alt tip de fotografie de produs.

 

Fotografia de produs pentru haine si imbracaminte

Aceste se pot incadra in mai multe categorii – cu model, manechin invisibil, fundal alb sau fundal cu umbra si needitat.

Magazinele online sunt diferite in comparatie cu magazinele fizice, insa partea cea mai putin buna este contactul produsului cu clientul. Diferiti oameni din marketingul online au incercat sa stabileasca care ar fi cea mai buna alegere pentru cei ce au online bussnies astfel incat sa poata atinge un public tinta fara sa exista solutie de compromisuri. Insa… e greu.

Fotografia in alb – decupata de fundal si dedicata in mare parte acelora ce isi doresc sa promoveze produsele sale pe platformele celebre tip emag si amazon – sunt cele ce castiga cel mai putin incredere in oameni. Aceste lucruri nu pot starni imaginatia celor ce isi doresc sa cumpere acestea fiind putin mai nerealistice si foarte sobre. Stim cu totii ca oamenii isi delimiteaza locul in axa xoyz iar aceste fotografii vin in tip numit spatiu gol fortand in mare parte imaginatia acestora din urma.

Fotografia cu model  in spatiu – acest tip de fotografie starneste curiozitati si imaginatia celor ce isi doresc sa cumpere anumite tipuri de produse – fie ele haine, incaltaminte sau obiecte casnice. Este logic, creierul omului aseamana partile din realitate deja existente cu cele fotografiate – asa ca, el, isi poate lua decizia mult mai usor in aceste conditii.

Un alt tip de fotografie ce presupune mai multa munca – este un mix intre fotografie si videografie – CINEMAGRAPH – si este mai putin cunoscuta intre noi – acesta fiind pentru acei client tip premium. Cinemagraoh este recomandat celor ce doresc sa puna ca si varf de gama un produs pe site sau ca si promovare pe facebook avand un impact mai ridicat catre publicul tinta.

Fotografia de produs – echipament

Cele mai importante lucruri vor fi mereu nevazute de cei ce cumpara de la dvs. – aparatura:

Un detaliu foarte important este– in ciuda faptului ca sunt multe tutoriale pe youtube – telefonul nu reuseste sa tina pasul cu aparatele dslr, mirrorless sau rangefinder. Ca si comparative putem sa ne imaginam un motor mic de aproape 1000cmc sa concureze cu mai bine echipatele 4000cmc – iar cand ma refer la comparative – nu putem aparatele in sine  cap la cap – ci, doar senzorii cu care sunt echipate aparatele.

Apoi urmeaza legaturile dintre lumini si aparate – procedura prin radiotelecomenzi de sincron dedicate acestor aparate profesionale.

Urmeaza modelatorele flashurilor ce imprastie lumina in diverse metode (softboxuri, ringlight, octobox-uri, beauty-dish) acestea fiind specifice diferitelor compozitii de lumina.

Ca si lumini, recomand cele semi-pro pentru acei client mai putin mofturosi si o lentila buna.

Ah, ca tot veni vorba de lentile. Sa ne intelegem – lentile sunt sticle foarte-foarte scumpe ce pot face diferenta de fiecare data cand este vorba de fotografie. Insa cele mai comune lentile vor fi cele “fixe” ce au un sharp incredibil si rapiditate in focus destul de ridicata.

Photoshop si color chekerul fac diferenta dintre realitate si “virtual-realitate”. Color checkerul este dispozitivul ce aduce culorile reale ale produselor in mediul virtual. Balansul de alb stabilit in photoshop se face via color checkerului. Lumina si expunerea fiind si ea importanta.

Tipuri de fotografii pentru platformele online

Emag si amazon atrag pe platformele lor foarte multi clienti insa au cateva cerinte mai diferite fata de alte websiteuri. De exemplu: rezolutia si dimensiunea fotografiilor trebuie sa fie de max 500kb per fisier. Ambele platforme cer decuparea produsului de fundal astfel incat fundalul sa fie alb imaculat. Aceasta tehnica se poate gasi si pe youtube si este necesara folosirea Photoshopului prin izolarea produsului de fundal prin mai multe optiuni si tools ce le poate cunoaste un fotograf sau un post-procesator.

Verdictul

Verdictul il poate avea cifra de vanzari. Dupa cum spuneam mai sus – un set de fotografii de produs bune, un content si un buget pentru reclamele pentru google si facebook poate face diferenta fata de concurenti. Ceea veti decide pana la urma cu cine veti colabora va conta foarte mult in acest domeniu de fotografie de produs. Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *